واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

از بس که من تمام شدم «تو» بیا ببین گاهى دلم براى «خودم» تنگ مى شود ..............
قاسم جوادزاده مقتدر هستم ، متولد و ساکن رشت ....دانشجوی دکترای فراورده های چندسازه صنایع چوب وکاغذ دانشگاه تهران ...شاغل دولتی و مدرس دوره های مختلف صنعتی و .... بیش از 18 سال سابقه اجرایی ومطالعاتی و آموزشی و.... دارای دو کتاب تالیفی و 8 مقاله مختلف ISI , ISC و...
واگویه ها دست نوشته های گاه وبیگاه من است که حاصل ترواشهای ذهنی و لحظاتی است که قلم یارای نوشتن دارد.....آن زمانهایی که زمان صفر است و زبان از گفتن تهی میماند....
ایمیل :
javadzadeh.m.1382@gmail.com
javadzadeh@ut.ac.ir

اهمیت بیوتکنولوژی

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ق.ظ

بیوتکنولوژی یا زیست فناوری درحقیقت استفاده از دانش بومی و زیستی است...و یکی از هفت فناوری راهبردی و ارزشمند در جهان است که تامین سلامت و امنیت غذایی انسان و حفظ محیط زیست بشدت به آن وابسته است. بیوتکنولوژی بدون پیچیدگی و درشت نمایی و فراتر از انطباق فرهنگی در صدد رفع مشکلات فناوری بر پایه دانش طبیعی است. متاسفانه بسیاری از مداخله های بشر در اوضاع طبیعت در قرنهای کنونی باعث بروز مخاطرات و چالشهای سلامت و بهداشت زیست محیطی شده است. بیوتکنولوژی هزینه و انرژی ،ضایعات‌ و اثر مخرب بر محیط زیست کاهش می دهد، این فرایندها از پاکترین و مزیت دار‌ترین بخش های اقتصادی است.

درضمن بیوتکنولوژی پس از فناوری اطلاعات بعنوان موج دوم اقتصاد دانش محور جهانی است که فرصتهای جدیدی را برای جامعه و اقتصاد ایجاد می کند.

از بزرگترین دغدغه های بشر در قرن کنونی رویکرد جدید به مشکلات زیست محیطی است. حذف آلاینده‌های خطرناک از محیط زیست به کمک عوامل و تکنیکهای طبیعی بوبژه مواد ومنابع طبیعی و تجدیدپذیراز کاربردهای مهم بیوتکنولوژی یا زیست فناوری است.

بیوتکنولوژی در طی سالهای 2004 تاکنون با رشد سالانه حدود 8 تا 10 درصد سهم بالایی در بازارهای جهانی داشته است.بر طبق مستندات موچود بازارمحصولات زیست فناوری در ایران بیش از ده هزار میلیارد ریال در سال است.ایران بر اساس اسناد بالادستی در سال 1404 به 3 درصد سهم بازار جهانی باید برسد و این بدان معنی است که جای کار بسیاری دارد و مواضع و موضوعات مختلفی را باید در چارچوب این علم پیگیری نمایند.

استفاده از پلیمرهای طبیعی وتجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست به جای پلیمرهای سنتزی (پلاستیک) از موضوعات بسیار مهم و منطبق با موضوعات بیوتکنولوژی است که موضوع کاری و مورد علاقه بسیاری از محققان بوده که در روزهای آتی در اینباره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
جوادزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی