واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

از بس که من تمام شدم «تو» بیا ببین گاهى دلم براى «خودم» تنگ مى شود ..............
قاسم جوادزاده مقتدر هستم ، متولد و ساکن رشت ....دانشجوی دکترای فراورده های چندسازه صنایع چوب وکاغذ دانشگاه تهران ...شاغل دولتی و مدرس دوره های مختلف صنعتی و .... بیش از 18 سال سابقه اجرایی ومطالعاتی و آموزشی و.... دارای دو کتاب تالیفی و 8 مقاله مختلف ISI , ISC و...
واگویه ها دست نوشته های گاه وبیگاه من است که حاصل ترواشهای ذهنی و لحظاتی است که قلم یارای نوشتن دارد.....آن زمانهایی که زمان صفر است و زبان از گفتن تهی میماند....
ایمیل :
javadzadeh.m.1382@gmail.com
javadzadeh@ut.ac.ir

تلنگری برای همه

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ


قبلا هم گفته شد درمدیریت بنگاههای کوچک و حتی سازمانی سه نوع مدل یا سبک رایج مدیریتی این روزها مشکلاتی را ایجاد نموده است….مدیریت بنگاهها براساس رویکردهای دانش توهمی که مدیر می اندیشد حالا که رییس شده و مدیربخش هست حتما از قدرت تحلیل ودانش بالاتری برخوردار بوده ! که این نوعی کجراهی محض باعث کاهش بهره وری خواهدشد .....نوع دیگر چالش موجود در فرایندهای مدیریتی کنونی ،سبک اندیشیهای مدیریتی و عدم اعتقادبه آموزش ومهارت وامور رفاهی پرسنل به معنای خاص است که به نیروها وهمکاران خود بعنوان یک ماشین وعامل تولید وخدمات محض نگاه میشود.... در ورای این مباحث چالش زا فرایند انتخاب مدیر یا سبک مدیریتهای انتصابی یا انتخابی و گزینش مدیران نیز است که معمولا براساس معیارهای صحیح بنا گذاشته نمیشود….این آفت بزرگی است که بسیاری از بنگاهها وسازمانهای اقتصادی ،عمومی ودولتی به آن دچارند…هزینه های این گزینش نادرست را مردم می پردازند وبس! اصطلاح عمومی این انتخاب مدیر امروزه به صورت مدیریت اتوبوسی تعمیم یافته است که معمولا به صور مختلف و تسلسل وارانه انتخاب وجابجایی مدیران همراه میباشد…چیزی که با سیاستها و لابی گری ها در دوره های مختلف فقط براساس جناح بازی و خط وخطوطها تعیین می گردد و فاصله زمانی و دورماندن این قشرمدیران از سکان مدیریتی ، فقط ناشی از ره آورد گذرزمان بدون تجربه عملی و کهولت سن مدیران همراه بوده و اثری از تخصص و مهارت و تجربه عملی و…به همراه ندارد. درحقیقت انتخاب و عمرمدیریتی افراد منوط به برخی شاخص های غیرتخصصی ، علمی ومدیریتی است که در بطن خویش درجه ذوب شوندگی بالای مدیر و همگرایی بدون چون وچرایی اورا به همراه دارد. درفرایندهای فوق تغییرات ، اصلاحات ، جایگزینی و گزینش مدیران جدید فقط براساس شاخصهای فوق صورت می گیرد....اینها را گفتم تا همه باردیگر تلنگر بخوریم که باید در مباحث مدیریتی رفرشی اساسی بکنیم....سبزباشید وماندگار ...بهشت نصیبتون

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۲
جوادزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی