واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

از بس که من تمام شدم «تو» بیا ببین گاهى دلم براى «خودم» تنگ مى شود ..............
قاسم جوادزاده مقتدر هستم ، متولد و ساکن رشت ....دانشجوی دکترای فراورده های چندسازه صنایع چوب وکاغذ دانشگاه تهران ...شاغل دولتی و مدرس دوره های مختلف صنعتی و .... بیش از 18 سال سابقه اجرایی ومطالعاتی و آموزشی و.... دارای دو کتاب تالیفی و 8 مقاله مختلف ISI , ISC و...
واگویه ها دست نوشته های گاه وبیگاه من است که حاصل ترواشهای ذهنی و لحظاتی است که قلم یارای نوشتن دارد.....آن زمانهایی که زمان صفر است و زبان از گفتن تهی میماند....
ایمیل :
javadzadeh.m.1382@gmail.com
javadzadeh@ut.ac.ir

شش خطای بزرگ در ارتباطات

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ق.ظ

خیلی از دوستان در جلسات و محافل متعدد فقط شنونده اند و هیچ اظهارنظری نمی کنند ...اینکه سکوت عرضه میشود میتواند معانی متعددی داشته باشد که قبلا در موردش حرفهای زیادی زده شد.....

امروز میخواهیم درمورد اثرات ناخوشایند این معضل صحبت کنیم که از نظرعلم مدیریت اثرات نامطلوبی به همراه دارد....این نوشته تحلیلهای مستقیم این روند در محاوره ها وارتباطات است که میتواند مبین یک نوع روابط عمومی ضعیفی برای یک کارشناس ، مهندس یا متخصص باشد......

مهارت‌های ارتباطی یکی از پرکاربردترین دروس دوره‌های MBA و DBA به شمار می‌رود که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. سازمانی که در آن ارتباطات افراد با یکدیگر به سهولت و اثربخشی انجام نمی‌شود مانند ماشینی است که مدت‌ها روغن‌کاری نشده و بین قطعات آن اصطکاک شدیدی وجود دارد. برای کاهش این اصطکاک و بهبود ارتباطات، لازم است خطاهای متداول را بشناسیم و با آن‌ها مقابله کنیم:

 

ویرایش نکردن کارهای خود:
دستخط بد، غلط‌های املایی و دستور زبانی ازجمله خطاهای کوچک و درعین‌حال بسیار تأثیرگذار در سازمان‌هاست.

 

عدم تناسب وسیله مورداستفاده برای انتقال پیام و محتوای پیام:
اگر پیام حساس است و نیازمند ارتباط رو در روست، ارسال یک ایمیل خشک‌وخالی می‌تواند بسیار مخرب باشد. مثلاً برای تقسیم کار یک پروژه مهم که نیازمند توضیحات و پرسش و پاسخ است، بهتر است از یک جلسه کار استفاده شود.

 

پرهیز از مکالمه‌های دشوار:
انتقال ندادن پیام‌های منفی، مانند جلسات بازنگری عملکرد بد، معمولاً باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود نه حل شدن آن.

 

عدم قاطعیت:
گاهی لازم است پیام خود را با تون صدای شفاف و گیرا و اعتمادبه‌نفس بالا بیان کنید تا موردتوجه قرار گرفته و به خواسته خود برسید. انسان‌های خجالتی و کمرو هیچ‌گاه مدیران خوبی نخواهند شد.

 

استفاده از یک رویکرد برای مخاطبان مختلف:
با خانم‌ها باید متفاوت از آقایان صحبت کرد. همچنین جوانان سبک ارتباطی متفاوتی نسبت به قدیمی‌ترها دارند. بنابراین نخست سبک ارتباطی مخاطب خود را در نظر بگیرید و سپس پیام خود را متناسب با سبک ارتباطی وی منتقل کنید.

 

فرض گرفتن اینکه پیام شما فهمیده شده است:
بعضی مواقع شما مدت زیادی را صرف فکر کردن در مورد یک موضوع می‌کنید و در مورد آن مطالعاتی نیز انجام می‌دهید. در این حالت ممکن است فراموش کنید که مخاطب شما آشنایی چندانی با موضوع و پیچ‌وخم‌های آن ندارد. بنابراین ممکن است بدون ارائه توضیحات لازم، این تصور در شما ایجاد شود که مخاطبان شما، پیامتان را فهمیده‌اند. بنابراین همیشه نسبت به فهم پیام‌های خود در مخاطبان اطمینان حاصل کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸
جوادزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی