واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

دست نوشته های من

واگویه ها

از بس که من تمام شدم «تو» بیا ببین گاهى دلم براى «خودم» تنگ مى شود ..............
قاسم جوادزاده مقتدر هستم ، متولد و ساکن رشت ....دانشجوی دکترای فراورده های چندسازه صنایع چوب وکاغذ دانشگاه تهران ...شاغل دولتی و مدرس دوره های مختلف صنعتی و .... بیش از 18 سال سابقه اجرایی ومطالعاتی و آموزشی و.... دارای دو کتاب تالیفی و 8 مقاله مختلف ISI , ISC و...
واگویه ها دست نوشته های گاه وبیگاه من است که حاصل ترواشهای ذهنی و لحظاتی است که قلم یارای نوشتن دارد.....آن زمانهایی که زمان صفر است و زبان از گفتن تهی میماند....
ایمیل :
javadzadeh.m.1382@gmail.com
javadzadeh@ut.ac.ir

نگرانیهای مدیر بودن!

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

این روزها در سازمان‌ها خیلی ها در اندیشه و آرزوی مدیر شدن هستند و...... شاید مهم‌ترین عاملی که ترغیب به مدیر شدن می‌کند حقوق و مزایای بالای آن نسبت به مشاغل دیگر باشد.....این واگویه در حقیقت مطلبیست که بخش عمده ای از آن حمل برمضمونیست که بیان میکند خیلی از افراد در محیطهای کاری با آن روبرو هستند...این تحلیل میتواند به بیانی نسبی هم باشد و بنابرتحلیل برخیها هم جزئی از برنامه کاری تلقی گردد.هدف نگارنده فقط مرور برخی مطالب مرتبط و اندیشه هایی است که میتواند در تصمیم گیریهای مدیرشدن کمک نموده و سیمای مناسبی در پیش روی مدیران آینده قراردهد.این مطلب گردآوری شده به نظرم بسیارجالب و آموزنده هست.

مطالعات نشان می‌دهد متوسط درآمد مدیران بسیار بیشتر از میانگین درآمد بقیه پرسنل است. این حقوق و مزایای بالا گاهی منجر به این می‌شود که انسان واقعیات را فراموش کرده و در تصمیم‌گیری‌های خود احساسی عمل کند. در اینجا قصد داریم شما را با چند واقعیت در مورد مشاغل مدیریتی آشنا کنیم. هدف ما در اینجا ترساندن شما یا بد جلوه دادن مشاغل مدیریتی نیست. بلکه در این مقاله در پی این هستیم که شما را با جنبه‌های چالشی مدیریت نیز آشنا کنیم تا تصویر واقع‌بینانه‌تری نسبت به این شغل پیدا کنید و برای تصدی مشاغل مدیریتی آماده‌تر شوید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

 

زیردستان بدقلق

مدیر، بنا به تعریف، کسی است که کارها را توسط دیگران به انجام می‌رساند. درواقع زیردستان بازوی مدیران هستند. حال تصور کنید زیردستانی با عملکرد بد دارید و توانایی بهبود و یا جابه‌جایی آن‌ها را ندارید و با همین کارکنان باید بسوزید و بسازید!

 

مسئولیت بالا، امکانات و اختیارات پایین

یکی از اصول اولیه مدیریت، تناسب مسئولیت و اختیار است که معمولاً در دنیای واقعی سازمان‌ها رعایت نمی‌شود. از مدیران انتظار می‌رود نتایج شگفت‌انگیز به ارمغان بیاورند درحالی‌که اختیارات و امکانات کافی برای آن‌ها فراهم نمی‌شود.

 

مشغله زیاد

اگر می‌خواهید مدیر شوید دیگر به فکر اهداف مهم دیگر مثل پیشرفت تحصیلی یا موفقیت در ورزش نباشید! غیر از معدودی از سازمان‌ها که در آن‌هابرنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کار اصولی بوده یا سازمان‌هایی که کاری برای انجام دادن در آن‌ها وجود ندارد، در دیگر سازمان‌ها، سر مدیران بسیار شلوغ بوده و تنوع و تعدد کارهای آنان بسیار زیاد است.

 

مدیریت روابط

وقتی شما در پست مدیریتی قرار می‌گیرید نسبت به عده‌ای از کارکنان حکم بالادست” و رئیس را دارید. نحوه مدیریت روابط با زیردستان به‌نحوی‌که هم قدرت خود را از دست ندهید و هم موجب رنجش خاطر آن‌ها نشوید مسئله‌ای بزرگ و چالشی محسوب می‌شود.

 

انتظارات بالا

وقتی شما مدیر هستید از شما انتظار می‌رود سوپرمن باشید و هر جا کسی با مشکلی مواجه شد، شما راه‌حلی برای آن داشته باشید. علاوه بر این از شما انتظار می‌رود قابلیت‌ها و شایستگی‌های متعدد و متنوعی همچون تفکر سیستمی، برنامه‌ریزی، مهارت‌های ارتباطاتی، دانش و تخصص مدیریتی، انگیزش دیگران، مهارت‌های مذاکره و … داشته باشید. کمتر شغلی در دنیا وجود دارد که نیازمند این‌همه شایستگی باشد!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۶
جوادزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی